وبلاگ پزشکی سلامتی

  • ۰
  • ۰

علائم کبد سمی

ممکن است تصفیه خون توسط کبد موجب آسیب به کبد و سمی شدن آن شود. در چنین حالتی کبد نمی‌تواند به خوبی کار کند و علائم گوناگونی از خود نشان می‌دهد. قبل از آنکه به معرفی غذاهایی که پاک‌کننده کبد هستند، بپردازیم لازم است علائم و نشانه‌هایی که نشان می‌دهند کبد سموم بسیاری در خود نگه داشته را معرفی کنیم.

گزارش‌ها نشان می‌دهد نفخ شکم و درد در ناحیه کبد یکی از رایج‌ترین علائم است. اگر کبد بسیار سمی باشد، درد شدید کبد بروز خواهد کرد. قلیایی شدن معده، سوزش سر شکم، تعریق زیاد و افزایش وزن که ناگهانی باشد از دیگر علائم کبد سمی است.

در برخی افراد لکه‌های تیره بر روی پوست نمایان می‌شود. به این لکه‌ها، لکه‌های کبدی می‌گویند. در برخی افراد که کبد آنها به خوبی عمل نمی‌کند هضم غذاهایی که چربی زیادی دارند به سختی انجام می‌شود. اگر هر یک از این علائم را دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید و غذاهایی که به منظور پاکسازی بدن و کاهش سموم کبد معرفی می‌شود را مصرف کنید.

غذاهای پاک کننده کبد

کبد سمی می‌تواند برای سلامت عمومی بدن مضر باشد و منجر به درد و ناراحتی شود. سمی شدن کبد لزوما به این معنا نیست که شما مجبورید همیشه با علائم آن زندگی کنید. در زیر ۱۰ نوع مواد غذایی که برای پاکسازی کبد و عملکرد بهتر آن می‌توانید مصرف کنید، معرفی می‌کنیم:

هویج ارگانیک

هویج نه تنها کبد را سم‌زدایی می‌کند، بلکه آن را کامل پاکسازی نیز می‌کند

اگر می‌خواهید رژیم غذایی برای پاکسازی کبد داشته باشید، باید حتما هویج ارگانیک را در لیست غذاهای خود قرار دهید. هویج نه تنها کبد را سم‌زدایی می‌کند، بلکه آن را کامل پاکسازی نیز می‌کند از این رو عملکرد کبد نیز بهبود می‌یابد. توصیه می‌شود روزانه دو تا سه هویج را آبگیری کرده و میل کنید اما اگر دیابت دارید، آب هویج را یک روز در میان مصرف کنید. هویج سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، پتاسیم، منیزیم، فسفر، بیوتین و انواع دیگر مواد مغذی است که نه تنها برای کبد بلکه برای تمامی اعضای بدن شما مفید است. اگر هویج خام دوست ندارید، هویج را در آبمیوه‌گیری قرار داده و با آب لیمو و زنجبیل تازه مخلوط کنید.

اسفناج

اسفناج یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی محسوب می‌شود

اسفناج از خانواده سبزیجات برگ سبز است و یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی محسوب می‌شود. اما این گیاه مواد مغذی دیگری نیز دارد که برای سلامتی مفید است. این مواد مغذی قادر هستند انواع مواد موجود در کبد شامل مواد شیمیایی، فلزات سنگین و … را خنثی کند. اسفناج حاوی ویتامین، ویتامین B1، زینک، کولین، پروتئین، ویتامین B6، ویتامین K، آهن، منیزیم، فولات، مس و بسیاری مواد مغذی دیگر است.

بروکلی

بروکلی حاوی ترکیباتی است که آنزیم‌های سم‌زدای کبد را فعال می‌کند.

بروکلی یک نوع سبزی بسیار سالم است. بروکلی حاوی diindolylmethane است که تحقیقات نشان داده‌است برای پیشگیری از سرطان‌هایی که با میزان بالای استروژن مرتبطند، بسیار مفید است. مطالعات تغذیه نشان می‌دهد بروکلی حاوی ترکیباتی است که آنزیم‌های سم‌زدای کبد را فعال می‌کند. اثرات خوردن بروکلی تا چند هفته پس از مصرف آن پابرجاست. بروکلی همچنین منبع غنی ویتامین A، ویتامین B1، اسیدهای چرب امگا ۳، کلسیم، سلنیوم، پروتئین و آهن است.

  • ۰۰/۰۹/۰۳
  • آرزو کامیار

علائم کبد سمی

کبد

کبد سمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی