وبلاگ پزشکی سلامتی

  • ۰
  • ۰

خواص آب نارنج

نارنج دارای طبع سرد و خشکی است و از همه قسمت های این گیاه (میوه، برگ، پوست و شکوفه) در طب سنتی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. برای تهیه آب نارنج ، می توان هم از میوه های نارس و هم از میوه های رسیده استفاده نمود.

آب نارنج درخروج خلط‌های غلیظ و زردرنگ مفید است.

آب نارنج نارس در بعضی خواص از نوع رسیده آن قوی‌تر است. به همین دلیل از هر دو نوع رسیده و نارس استفاده می‌شود.

از دیگر اثرات آب نارنج می‌توان به ضدسرطان، ضدحساسیت، آنتی‌اکسیدان، محافظ کبد، کاهنده قند، کلسترول خون، پایین آورنده پرفشاری خون، کاهش اسیداوریک و محرک سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. نارنج در تحریک و تقویت عضلات قلب نقش اساسی داشته و در رفع نارسایی‌ها، ضعف قلب و ترومبوز بسیار موثر است.

* اب نارنج دافع صفراست و سلول‌های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می‌کند و سموم بدن را از عضلات خارج کرده و از بین می‌برد.

* اگر آب نارنج را گرفته و معادل یک سوم حجم آن گلاب اضافه کنید و هر روز صورت خود را با آن بشویید سوراخ‌های صورت را مسدود کرده و پوست چهره را تقویت می‌کند.

*‌ برای معالجه تورم گلو از غرغره آب نارنج بهره برده و اگر دچار درد سینه، سرفه و سردرد ناشی از گرمی هستید آب نارنج را با کمی نبات جوشانده و میل کنید

– آب نارنج هضم غذا را آسان می کند.

– خوردن آب نارنج با شکر در رفع یبوست موثر است.

  • ۰۰/۰۹/۲۳
  • آرزو کامیار

آب نارنج

نارنج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی