وبلاگ پزشکی سلامتی

  • ۰
  • ۰

انبه برای هزاران سال یک محصول مهم در هند بوده است. امروزه، این میوه های رنگارنگ و شیرین، پایه اصلی غذاهای هندی هستند و در سراسر جهان محبوب هستند. انبه بسته به نوع آن می تواند از چند اونس تا بیش از پنج پوند وزن داشته باشد.

صرف نظر از نوع انبه ای که می خرید، این میوه ها فواید سلامتی چشمگیری دارند. در حالی که انبه از نظر تاریخی فقط در پایان فصل خشک در دسترس بود، امروزه می توان آنها را در تمام سال در فروشگاه های مواد غذایی یافت.

فواید سلامتی انبه

ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انبه می‌توانند فواید سلامتی مهمی داشته باشند. به عنوان مثال، ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می کند و به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. همچنین نقش مهمی در کمک به تقویت استخوان های شما دارد.

انبه همچنین سرشار از ویتامین C است که برای تشکیل رگ های خونی و کلاژن سالم و همچنین کمک به بهبودی شما مهم است.

علاوه بر این، انبه می تواند مزایای سلامتی دیگری مانند:

خطر ابتلا به سرطان کمتر است

انبه سرشار از بتاکاروتن است، رنگدانه ای که مسئول رنگ زرد نارنجی میوه است. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان است که تنها یکی از آنتی اکسیدان های موجود در میوه انبه است. نشان داده شده است که آنتی اکسیدان های موجود در انبه با رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و به طور بالقوه منجر به سرطان شوند، مبارزه می کنند.

سلامت قلب

انبه همچنین برای حمایت از سیستم قلبی عروقی مفید است. آنها منبع عالی منیزیم و پتاسیم هستند که هر دو با کاهش فشار خون و نبض منظم مرتبط هستند. علاوه بر این، انبه منبع ترکیبی به نام مانگیفرین است که مطالعات اولیه نشان می دهد ممکن است بتواند التهاب قلب را کاهش دهد.

سلامت دستگاه گوارش

انبه می تواند به تثبیت سیستم گوارش شما کمک کند. آنها ترکیبات آمیلاز و فیبر غذایی را ارائه می دهند که می تواند به شما در جلوگیری از یبوست کمک کند. ترکیبات آمیلاز می توانند به حل شدن سایر مواد غذایی در معده کمک کنند و نشاسته های سخت را تجزیه کنند. در همین حال، فیبر موجود در انبه نسبت به مکمل های فیبر معادل می تواند برای رفع یبوست موثرتر باشد.

تغذیه

انبه سرشار از فولات است که برای تقسیم سلولی سالم و تکثیر DNA استفاده می شود. پزشکان توصیه می کنند افرادی که می توانند باردار شوند حداقل 400 میکروگرم فولات در روز مصرف کنند، زیرا برای جلوگیری از نقص مادرزادی بسیار مهم است.

انبه همچنین منبع عالی از:

ویتامین A
ویتامین سی
ویتامین K
پتاسیم
بتاکاروتن
فولات
کولین
منیزیم
مواد مغذی در هر وعده

یک انبه متوسط ​​حاوی:

کالری: 202
پروتئین: 3 گرم
چربی: 1 گرم
کربوهیدرات: 50 گرم
فیبر: 5 گرم
شکر: 45 گرم

پیوند مفید : پروفایل خفن دخترونه

چیزهایی که باید مراقب آنها باشید

پوست انبه حاوی ترکیبی به نام اوروشیول است که در پیچک سمی نیز یافت می شود. اوروشیول همان چیزی است که پس از دست زدن به گیاه پیچک سمی باعث ایجاد بثورات قرمز خارش دار می شود. در حالی که پوست انبه حاوی اوروشیول کمتری نسبت به پیچک سمی است، همچنان می تواند باعث ایجاد بثورات و واکنش های آلرژیک شود. در موارد نادر، برخی از افراد حتی ممکن است هنگام خوردن میوه پوست کنده واکنش آلرژیک نشان دهند. اگر به پیچک سمی واکنش منفی نشان می دهید، باید هنگام پوست کندن میوه مراقب باشید و هرگز سعی نکنید پوست آن را بخورید.

خواص پوست انبه

نحوه خوردن انبه

انبه را می‌توان در تمام طول سال در خواربارفروشی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی سالم و گاهی حتی در بازارهای کشاورزان یافت. این میوه خوشمزه فقط با کمی تارت شیرین است. هنگام برش دادن انبه، مهم است که مراقب دانه های بزرگ و مسطح در مرکز باشید که به راحتی می تواند چاقوها را کدر کند.

از خوردن پوست انبه خودداری کنید. اگر حساسیت پوستی دارید، می توانید پوست انبه را با دستکش یا حوله تثبیت کنید تا از تماس مستقیم آن جلوگیری کنید. گوشت انبه باید نرم و زرد متمایل به نارنجی روشن باشد که آماده خوردن است. می توانید آن را به صورت خام، کبابی یا منجمد به عنوان یک خوراکی شیرین مصرف کنید.

انبه چه به خاطر طعم و چه به خاطر فواید سلامتی آن بخورید، انبه یک افزودنی عالی برای تقریباً هر وعده غذایی است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید انبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

انبه را به اسموتی اضافه کنید
چاتنی انبه درست کنید
انبه را به عنوان بخشی از کباب کبابی کنید
شربت انبه را امتحان کنید
ماهی را با انبه جفت کنید
برای تهیه مربا از انبه استفاده کنید
مکعب های انبه را فریز کرده و به کوکتل ها اضافه کنید

منبع : خواص پوست انبه

 

  • ۰۱/۰۴/۲۲
  • آرزو کامیار

انبه

فواید سلامتی انبه

میوه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی